سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نگهداری از کویل ها در کولر گازی

نگهداری از کویل ها در کولر گازی

کویل اواپراتور در کولر گازی و کویل کندانسور، در مدت زمان (ماه و سال) فعالیت کولر گازی ، خاک ها و گرد و غبار را جمع آوری می کند. یک فیلتر تمیز مانع از کثیف شدن سریع کویل اواپراتور در کولر گازی می شود. در نتیجه فنر اواپراتور همچنان به جذب گرد و خاک ادامه می دهد. این گرد و غبار ها جریان هوا را کاهش می دهند و مسدود شدن فنر ها، قابلیت آنها برای جذب گرما را کاهش می دهد.

به منظور جلوگیری از بروز این مشکل، کویل اواپراتور در کولر گازی را هر سال بررسی کنید و در صورت نیاز آن را تمیز کنید. فنر های موجود در کندانسور بیرونی نیز در صورت وجود گرد و غبار در محیط و یا حضور شاخ و برگ درختان در اطراف آن می تواند بسیار کثیف شود.  شما به راحتی قادر خواهید بود تا کویل کندانسور را چک کنید و در صورت تجمع گرد و خاک در باله ها، آن را تمیز کنید.

شما باید تلاش کنید تا گرد و غبار و خاک در اطراف کندانسور کولر گازی به حداقل برسد. دریچه های خشک کن، خزان برگ ها، و ماشین چمن زنی تمام منابع بالقوه در تولید گرد و غبار و خاک هستند. مناطق اطراف کویل ها در کولر گازی را تمیز کنید، گرد و غبار را از بین ببرید و شاخ و برگ ها را تا حدود 0.6 متر (معادل 2 فوت) پیرایش کنید. این کار اجازه می دهد تا هوای کافی در اطراف کندانسور جریان داشته باشد.

 


راهنمای خرید کولر گازی

راهنمای خرید کولر گازی

داشتن یک کولر گازی می تواند به عنوان یک نجات دهنده برای کسانی که در شرایط آب و هوایی گرم زندگی می کنند باشد. برای خرید کولر گازی باید نکاتی را در نظر بگیرید.

فاکتورهای زیر را در هنگام خرید کولر گازی به خاطر بسپارید.

نوع و محل نصب کولر گازی

دانستن اینکه به دنبال چه کولر گازی هستید و اینکه کولر گازی را در چه محلی می خواهید قرار دهید، در خرید کولر گازی به شما کمک خواهد کرد. بنابراین قبل از خرید کلر گازی به این نکات حتما توجه کنید و کولر گازی مناسب را خریداری کنید.

برند کولر گازی

مارک های بسیاری از کولر گازی برای خرید وجود دارد. اگر به دنبال خرید یک برند و یا نام تجاری از کولر گازی هستید باید به اندازه کافی راجع به آن برند تحقیق کنید. تمام برند ها به طور متفاوت تولید می شوند و به روش های مختلفی خنک می کنند. البته لازم به ذکر است که اگر کولر گازی به درستی نصب نشود، از هر برندی که باشد، به درستی خنک نمی کند.

درک ارزش BTU (واحد حرارتی بریتانیایی) در کولر گازی

ارزش BTU در کولر گازی یک شاخص کاربردی در تشخیص میزان قدرت در خنک کردن فضا توسط کولر گازی است. ارزش BTU بیشتر، بیانگر قوی تر بودن کولر گازی است. به طور معمول خرید کولر گازی با قدرت بیشتر، انتخاب بهتری است. اگر چه باید توجه داش که کولر گازی دارای قدرت بیشتر، مصرف برق بالاتری نیز خواهد داشت.

شناخت EER (تخمین انرژی مورد نیاز) در کولر گازی

EER در کولر گازی از 8.2 شروع می شود و تا 10.5 می رسد. این اعداد به مصرف کننده نشان می دهد که انرژی کارآمد کولر گازی چگونه است. هرچه عدد EER بیشتر باشد، کولر گازی کارآمدتر است. در نتیجه برای محیط های بزرگتر که دارای افراد بیشتری است از کولر گازی با EER بیشتر استفاده کنید.

عوامل دیگری که هنگام خرید کولر گازی باید در نظر بگیرید.

محدوده دما، افزایش دما، سرعت فن، فیلتر، و تنظیم خواب نیز از جمله فاکتورهایی هستند که در هنگام خرید کولر گازی باید به آن توجه کنید.


تعویض فیلتر در کولر گازی

تعویض فیلتر در کولر گازی

یکی از اجزا در کولر گازی که هرچند ماه یکبار باید تعویض شود فیلتر است. فیلتر ها در انواع مختلف کولر گازی وجود دارد و تعویض آن موجب کارکرد بهتر کولر گازی و افزایش عمر کولر گازی می شود. همانطور که می دانید وظیفه فیلتر هوا جذب ذرات و گرد و غبار موجود در هوا است.  بنابراین وجود فیلتر هوا در کولر گازی موجب تهویه و تصفیه هوا نیز می شود.

برای تعویض فیلتر هوا به چند مورد باید توجه داشته باشید.قبل از اقدام برای خرید فیلتر هوا برای کولر گازی ابتدا موقعیت فیلتر هوا در کولر گازی را مشخص کنید. زیرا فیلتر هوا در قسمت های مختلف در کولر گازی قرار دارد. کولر گازی را باز کرده، فیلتر هوا را پیدا کنید و آن را از کولر گازی جدا کنید. این کار برای تعیین اندازه های دقیق فیلتر در کولر گازی است. در خرید فیلتر برای کولر گازی باید بسیار دقت کنید و دقیقا فیلتر با اندازه های مشابه فیلتر قبلی تهیه کنید. معمولا بر روی فیلتر ها اعدادی برای شناسایی اندازه آنها نوشته شده است. به این اعداد نیز دقت کنید. بعد از خرید فیلتر هوا آن را در جای خود در داخل کولر گازی و به صورت صحیح (در جهت درست) به مانند فیلتر هوای قبلی نصب کنید و در نهایت قسمت های کولر گازی را دقیقا مشابه به قبل در جای خود قرار دهید. دقت کنید که همه اجزا و پیچ ها به درستی بسته شده باشند.