سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راهنمای خرید کولر گازی پرتابل

راهنمای خرید کولر گازی پرتابل

در هنگام خرید کولر گازی در انواع مختلف باید نکاتی را در نظر بگیرید. همانطور که قبلا نیز توضیح داده شد کولر گازی دارای انواع مختلف از جمله کولر گازی ایستاده ،  اسپیلت ، کولر گازی پنجره ای و کولر گازی پرتابل است. در این مقاله سعی بر این داریم که نکات مهم برای انتخاب و خرید کولر گازی پرتابل را برای شما شرح دهیم.

·         توانایی خنک سازی

اولین و مهم ترین فاکتوری که در هنگام خرید کولر گازی از نوع پرتابل باید به آن توجه کرد اندازه اتاق مورد نظر است که می خواهید از کولر گازی پرتابل در آن استفاده کنید.

نکته بعدی که باید در مورد خنک سازی به آن توجه کرد، مقدار هوای در گردش است که با CFM اندازه گیری می شود. هرچه CFM بالاتر باشد، هوای بیشتری وارد کولر گازی می  شود.

گزینه دیگری که باید به خاطر بسپارید این است که این مدل کولر گازی با حذف رطوبت هوا، موجب خنک شدن اتاق می شود. به همین دلیل ممکن است شما مجبور شوید محفظه آب آن را هرچند وقت یکبار بسته به مدل کولر گازی پرتابل خالی کنید. برخی از مدل های کولر گازی پرتابل دارای طراحی self-evaporating (خود تبخیری) هستند که در آن رطوبت اضافی با سیستم خروج گرما ترکیب می شود و رطوبت را تا حد ممکن تبخیر می کند.

·         هزینه های مصرف انرژی و گواهینامه ها

یکی از نکاتی که در هنگام خرید کولر گازی پرتابل باید به آن توجه کنید، کارایی انرژی کولر گازی و هزینه های سالانه عملکرد آن است. میزان کارآمد بودن کولر گازی با EER (نرخ بازدهی انرژی) محاسبه می شود. هرچه این مقدار بیشتر باشد، کولر گازی کارآمدتر است. میانگین این نرخ برای کولر گازی پرتابل 9.8 است. علاوه بر این میزان هزینه های عملیاتی سالیانه کولر گازی نیز باید مورد توجه قرار گیرد. میزان این هزینه ها به میزان مصرف شما از کولر گازی پرتابل در طول سال بستگی دارد. به برند و گواهینامه های کولر گازی نیز دقت فرمایید. سعی کنید در هنگام خرید کولر گازی ، کولر گازی را انتخاب کنید که دارای تاییدیه معتبر باشد.

·         توجه به طراحی و قابلیت حمل کولر گازی

این نوع کولر گازی باید قابل حمل، سبک و جابه جایی آن راحت باشد. در هنگام خرید کولر گازی پرتابل به این نکات حتما توجه کنید. علاوه بر این کولر گازی پرتابل باید دارای  سیستم خروجی هوای گرم باشد که از طریق یک لوله هوای گرم را خارج می کند.

·         حالت عملیاتی

صرف نظر از نوع کولر گازی ( کولر گازی اسپیلت ، کولر گازی پنجره ای ، کولر گازی پرتابل و یا کولر گازی ایستاده )، بهتر است در هنگام خرید کولر گازی ، گزینه ای را انتخاب کنید که برای راحتی شما دارای چندین حالت عملیاتی باشد. بهترین گزینه برای انتخاب کولر گازی پرتابل، کولر گازی با سه حالت تنظیم سرعت فن ( زیاد، متوسط و کم) است.